Når dit barn begynder i Kastanjen

Forældre– og pædagogsamtaler er en vigtig del af opstarten

Vi tilbyder jer en opstartssamtale inden barnets opstart som omhandler planlægning af opstart, overlevering af barnets historie fra forældre til vuggestue og information om hverdagen i vuggestuen. Der tilbydes også en samtale, når barnet har gået i vuggestuen i ca. 3 måneder. Her vil vi snakke sammen om jeres og vores oplevelser af, hvordan jeres barns start i vuggestuen har været, og om hvordan vi oplever jeres barn. I er ALTID velkommen til at få en snak med os om jeres barn, ligesom vi altid kontakter jer, hvis der er behov for det. Husk at disse samtaler altid foregår UDEN barnets tilstedeværelse.

Barnets bog er bindeled mellem hjem og vuggestue

Jeres barn får en mappe, som vi kalder ”barnets bog”. Vi vil løbende indsætte fotos, tegninger og små beskrivelser af jeres barns hverdag i vuggestuen. Bogen ”bor” i vuggestuen, men I er velkommen til at tage bogen med hjem og læse, sætte billeder og andet i den. Når jeres barn begynder i vuggestuen får I nogle papirer med hjem, så I har mulighed for gennem foto og tekst, at fortælle om jeres barns familie og hverdag.